AstroForum Ένα Βήμα για την Ερασιτεχνική Αστρονομία
Συχνές Ερωτήσεις
Συχνές Ερωτήσεις
Αναζήτηση
Αναζήτηση
Σύνδεση
Σύνδεση
Εγγραφή
Εγγραφή
Αστροφωτογραφίες
ΒΑΤΡΑ-Χ

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroForum -> Φιλοσοφία, Λογοτεχνία, Ποίηση, Μουσική, Τέχνες, Στοχασμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Rigelian Απών


Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 15 Ιούλ 2008 13:59    Θέμα δημοσίευσης: ΒΑΤΡΑ-Χ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αριστοφάνη
ΒΑΤΡΑ-Χ
Εθνικό Θέατρο
Σκηνοθεσία Δ Λιγνάδη
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Το απόγευμα προμήνυε μια ωραία βραδιά. Είναι πάντα μαγευτική η διαδικασία, από το αυτοκίνητο, διασχίζοντας τμήμα του Ασκληπιείου, το Ξενία, η άνοδος, η διαπίστωση για πολλοστή φορά ότι γυναίκες χωρίς παιδεία φορούν τα ψηλοτάκουνά τους και ανεβαίνουν ντυμένες σαν να πήγαιναν σε σκυλάδικο, η πάντα συγκλονιστική εικόνα του Θεάτρου. Οι σελέμπριτις και ημι-σελέμπριτις που αγωνιούν για λίγη αναγνώριση, οι καθυστερημένοι τσιφτετέλληνες που αργούν και φωνάζουν δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την υπέροχη στιγμή αναμονής, όταν σβήνουν τα φώτα, λίγο πριν την αρχή της παράστασης.

Τα σκηνικά ξενίζουν στην πρώτη ματιά, δείχνουν «σύγχρονα», ίσως αταίριαστα. Το ίδιο και ο Λιγνάδης με τον Μαρκουλάκη, με καλή χημεία οι δυο τους. Γνωστός ο Λιγνάδης (και) ως ηθοποιός, ο Μαρκουλάκης καλύτερος του αναμενομένου. Ακολουθεί η Δήμητρα Ματσούκα ως μούσα, ρόλος ελαφρός μεν, αλλά όχι τόσο. Ερμηνεία επίπεδη, αναιμική, τραύλισε 2-3 φορές, τουλάχιστον είχε τρακ, που δείχνει ότι ήξερε που βρίσκεται. Η επιλογή της ήταν ίσως άστοχη, η Καραμπέτη για παράδειγμα θα ήταν πολύ καλύτερη. Γιώργος Μαρίνος, ως Διόνυσος, ο κορυφαίος Έλληνας showman, καταπληκτικός και αξιοπρεπέστατος πάντα. Στεφανία Γουλιώτη, σε διάφορους ρόλους, μεταξύ άλλων παρωδώντας την (συγκλονιστική) ερμηνεία της ως Ηλέκτρα το 2007, για μια φορά ακόμα έδειξε ότι μπορεί να γράψει ιστορία και να γίνει από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς.

Η παράσταση ήταν αιρετική και εξαιρετική. Κρατήθηκε η ουσία του Αριστοφάνη και αντικαταστάθηκαν όλες οι λεπτομέρειες με σύγχρονες, με σκοπό το γέλιο, κάτι που κατάφεραν πολύ καλά. Στηριγμένη πάνω στην αρχαία κωμωδία, την οποία εξηγούσε αναλυτικά τόσο σε επίπεδο τεχνικής όσο και σε επίπεδο ουσίας, διδάσκοντας το κοινό. Χαρακτηριστικά στοιχεία της εποχής του Αριστοφάνη, όπως ο χαβαλές, η αθυροστομία, το πανηγύρι, η έντονη συμμετοχή των θεατών, ειδικά του άνω διαζώματος, αναβίωσαν προσαρμοσμένα στο σήμερα, ακριβώς για να βγάλουν γέλιο. Το χιούμορ οξύ, ανατρεπτικό, ευφυέστατο, υψηλού επιπέδου, σχεδόν Monty Pythons. Αυτοσαρκασμός από όλους, σάτιρα αιχμηρότατη και προκλητική, όχι μόνο του σήμερα, όχι μόνο των «επωνύμων» θεατών που υπέπεσαν στην αντίληψη των ηθοποιών, αλλά και της «μονομαχίας» Αισχύλου και Ευριπίδη, βασισμένη σε αναφορές από τις τραγωδίες τους αλλά παρουσιασμένη εντυπωσιακά με σύγχρονο τρόπο.

Για πρώτη φορά ο Αριστοφάνης συνδέθηκε άμεσα, αλλά και υπέροχα, με το κατ’ εξοχήν ανάλογο θεατρικό είδος του σήμερα: Την τόσο παρεξηγημένη Επιθεώρηση.

Βέβαια ο Λιγνάδης, με ελαφρώς απολογητική διάθεση, εξήγησε, λίγο πριν το τέλος την προσπάθειά του στο κοινό. Περιττό. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Οι υπόλοιποι ας ψάξουν μόνοι τους.

Το τέλος της παράστασης σφράγισε η μοναδική ερμηνεία της Οδού Ονείρων από τον Γιώργο Μαρίνο.

Ίσως η καλύτερη και, κατ’ ουσίαν, πιο πιστή παράσταση Αριστοφανικής κωμωδίας ever. Κομπλεξικοί κριτικοί θα εκφέρουν πολλές αντιρρήσεις, θα ρίξουν χολή, μα όποιος μπορεί κάνει. Όποιος δεν μπορεί, κατακρίνει.

Στο Εθνικό Θέατρο τα κατάφεραν.
Μην τη χάσετε!

Κάποιοι από το κοινό έφυγαν. Αδιανόητη έλλειψη παιδείας δείχνει μια τέτοια αγενέστατη πράξη. Φαίνεται δεν μπορούν να καταλάβουν την ουσία και μένουν στην τυπολατρική επιφάνεια. Κρίμα γι αυτούς…

Μερικές σκέψεις ακόμα:
Το Φεστιβάλ Επιδαύρου πρέπει να είναι ανεξάρτητο από το Ελληνικό Φεστιβάλ.
Με δικό του καλλιτεχνικό διευθυντή, δικό του budget, δική του προβολή.
Οφείλει να έχει μια προσωπικότητα.
Όσο μεγάλο ενδιαφέρον και να έχουν οι πειραματισμοί, ας παίζονται οπουδήποτε
αλλού. Στην Επίδαυρο έχουν θέση μόνο τραγωδίες και Αριστοφάνης, κοντά στο
πρωτότυπο, χωρίς πειραματισμούς, και μόνο από μεγάλα θέατρα.
Ούτε Μπέκετ, ούτε Σέξπιρ, ούτε συναυλίες.

Οι ΒΑΤΡΑ-Χ ήταν εξαίσια επιδαυρικοί και αριστοφανικοί.



_________________
Carpe diem quam minimum credula postero.

Horace
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroForum -> Φιλοσοφία, Λογοτεχνία, Ποίηση, Μουσική, Τέχνες, Στοχασμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία σε αυτό το forum
Μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία από αυτό το forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Αστρονομία, Ερασιτεχνική Αστρονομία, Αστροφωτογραφία, Αστροφωτογράφιση, Αστροφωτογράφηση, Web Camera, Τηλεσκόπιο, Τηλεσκόπια, Ουρανός, Κιάλια, Επεξεργασία, Επεξεργασία Εικόνας, Unsharp Mask, Αστροφυσική, Κοσμολογία, Διάστημα, Παρατηρήσεις, Εξορμήσεις, DSLR, CCD, Συζητήσεις, Προσοφθάλμια, Γαλαξίες, Νεφαλώματα, Autoguiding, Οδηγητικό, Οδηγητικό Τηλεσκόπιο, Webcam, ToUcam, IRIS, Photoshop, PHD Guiding, Αστρονομικοί Σύλλογοι, Αστρονομικός Εξοπλισμός, Αστρονομικοί Χάρτες, Αστρονομία στην Ελλάδα, Μαθηματικά, Φυσική, Προβληματισμοί, Χαλαρά, Ανακοινώσεις, Φιλοσοφία, Στοχασμοί, Ακαδημαϊκά, Έρευνα Διαστήματος, Πλανήτες, Πλανητική Φωτογράφιση, Ηλιακό Σύστημα, Τεχνικές Λήψης, Αστερισμοί, Αστρικά Σμήνη, Τοπία, Astronomy, Astronomy in Greece, Telescope, Telescopes, Astrophotography, Planets, Physics, Astrophysics, Mathematics, Star Charts, Galaxies, Nebula, Nebulae, Constelations, Autoguiding, Image Processing, NASA, APOD, LPOD, Andromeda, Barlow, SBIG, Space, Moon, Cassini, Hubble